lördag 4 april 2009

Vårsol

Snart skivaktuella Horse Shoes, som jag har tipsat om bland annat här och här, är tydligen klara för en spelning på Debaser Slussen den 24/4. Det är mycket goda nyheter. Deras första spelning utanför USA om jag är korrekt informerad. Jag kommer garanterat vara där.

Annars då? Har lyssnat mycket på nya skivor med bland annat El Perro del Mar, Bill Callahan, The Wave Pictures, Anna Järvinen och Woods.



Sedan har jag även rotat fram Deacon Blues debutskiva "Raintown" från 1987. Trots ganska cheesy och hopplöst daterade videos, har jag lyckats blunda för det estetiska, och spelat skivan många gånger de senaste dagarna. Fin Prefab Sprout-pop från Glasgow.

3 kommentarer:

Gorillan sa...

Man kan undra hur många det är som fått in vårsol i sina blogginlägg under denna dag :) Har aldrig hört Horse Shoes, men eftersom jag älskar resten av banden som du nämner, så ska jag givetvis ge dem en chans.

Anonym sa...

Åh, den Deacon Blue-skivan har jag på vinyl! Bästa sortens cheesy.

SG sa...

Ja, den är bra, det är den. Håller väl inte riktigt hela vägen kanske men låtar som "Dignity" och "Loaded" är ju svinbra.