torsdag 23 april 2009

California love



Har de senaste dagarna så smått börjat ge mig på The Beach Boys gedigna skivkatalog. Beror kanske främst på att jag själv kommer att befinna mig i Kalifornien om en månad, och tänkte då njuta av vädret med Brian Wilson och kompani i hörlurarna. Hade väl till för ett par veckor sedan egentligen bara hört "Pet Sounds" och "Surf's Up" i sin helhet, och så då de där tidiga surf-singlarna. Nu med lite mer kött på benen har jag dessa album som favoriter för tillfället (exklusive "Pet Sounds" som jag i princip lyssnat sönder):

1. "Sunflower"
2. "Today!"
3. "Surf's Up"
4. "Wild Honey"
5. "Summer Days (And Summer Nights!!)"

Köpte förresten "Pet Sounds" idag för ynka 45kr på Mosebacke Records (de har 50% på alla cd tom lördag!). Har bara haft den på kassett och mp3 tidigare. Sweet!

Inga kommentarer: