torsdag 11 december 2008

SG meddelar



att 2009 års skivår ser ut att börja mycket fint. Tre stycken The thrill of the new-favoriter släpper i inledningen av nästa år sina debutskivor, nämligen:

Horse Shoes. Orlandos motsvarighet till The Embassy släpper ep + 7" i Januari!

Bricolage. Ett av skottlands mest intressanta band för tillfället släpper äntligen sitt debutalbum. Kommer i Februari!

Burning Hearts. Cats on fire's syskonband släpper skiva i Februari.

...och Morrisseys nya, förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättespännande med Bricolage, minns att du tipsade om dem för ett tag sedan och har hållit ögonen på dem sedan dess! Moz-skivan däremot är en besvikelse, det tråkigaste jag hört på länge.

SG sa...

Den borde nog dyka upp på nätet snart tycker jag, Bricolage-skivan alltså.

Years of refusal lyssnade jag igenom igår, och efter ett par lyssningar får jag väl säga att Carol-låten och någon till var riktigt bra. Annars håller jag nog med dig. Vill dock inte döma ut den riktigt än.