lördag 7 juni 2008

Horse Shoes


I måndagens P3 Pop talades det om hur dagens svenska pop influerar utländska artister. Ett "svenskt sound" som främst representeras av artister från Göteborg. Ett av de band som helt klart färgats av detta svenska sound är Horse Shoes från Florida. Låter väldigt mycket Göteborg. Är onekligen lite kul att se Air France och Boat Club listade bredvid storheter som The Zombies och New Order bland influenserna på myspace-sidan.

Lyssna på bästa låten "Changing winds" här.

3 kommentarer:

JKL sa...

Var kommer din förkärlek för Zombies ifrån Salim? Du vet ju att jag är av uppfattningen att den bästa musiken redan är gjord och så vidare...och jag brukar ju tjata på dig om diverse 60-tals band/artister tycker jag, men sällan är det något som fastnar. Varför just Zombies och varför då inte också en massa andra band från 60-talet som har ett liknande sound, fast i mitt tycke lyckats mycket bättre - som är bättre helt enkelt?

SG sa...

Jaa, ehm. Har väl blivit lite väl mycket Zombies på den här bloggen senaste tiden. Är väl inte egentligen ett så himla stort fan som det kanske ser ut. Är bara i en period då jag har lyssnat mycket på dem så då har det bara blivit så.

Anledningen till att jag gillar Colin Blunstone och inte så många andra artister från den perioden är helt enkelt att jag är hooked på hans lite speciella, nästan viskande röst. Tycker han sjunger väldigt fint. Ladda ner soloskivan "Ennismore" om du ej redan hört den. Mycket bra!

SG sa...

...och jag hade förresten snart tänkt ge "Astral weeks" en ordentlig chans igen. Har hört några låtar då och då genom åren utan att riktigt fastna, men jag tror den kan växa allt eftersom.