lördag 21 juni 2008

Accelerator 2008



På tisdag och onsdag är det Acceleratorfestival i Stockholm. Ska bli väldigt kul att se lite band och dricka några öl. Årets upplaga är kanske inte den bästa de fått till men en hel del intressanta akter ändå.

Detta ser jag fram emot mest:

Vampire Weekend (länge sedan jag lyssnade på skivan nu men blir jäkligt bra live)
El Perro del Mar
MGMT (Blir säkert hur bra som helst)
Black Kids
Hercules & Love Affair (mest bara väldigt nyfiken på att se hur de är live)

Har inte hört alla band som ska spela så jag tror och hoppas på några överraskningar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

MGMT har varit en favorit under hela året, men vet inte hur de är live. Blir säkert grymt.

SG sa...

En favorit här också. "Kids" tycker jag är en av det här årets bästa låtar.

Anonym sa...

Åh, jag vill ju gå! Du måste rapportera!

Och så måste du hänga på till den där klubben på Sugar Bar någon gång, det var jättebra i måndags. Något band som bara bestod av Smiths-överdoserade femtonåringar spelade. De covrade Bob Hund, då blev jag glad!

SG sa...

Rapport kommer inom några dagar!

Sugarbar låter intressant. De brukar ha bra gigs där har jag sett lite då och d¨å.