måndag 29 september 2008

Wolf like me @ Letterman

Tv on the Radios nya skiva "Dear Science" har blivit rejält hyllad den senaste veckan. Har nog inte läst en enda ljummen recension faktiskt. Själv är jag inte riktigt lika positiv. Modigt att ändra sound så pass mycket som de gjort men låtarna fastnar bara inte trotts ett antal lyssningar. Min hittills största TVOTR-stund är annars första gången jag såg bandet framföra "Wolf like me" hos Letterman för ett par år sedan. Ett magiskt framträdande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett grymt framträdande som tåls att ses om och om igen. Både GP och Svd ger "Dear Science" en två, men jag tycker att skivan är riktigt bra. Tycker att det finns mycket att upptäcka ljudbildsmässigt.

SG sa...

Jasså? Svds recension har jag missat. Får kolla upp den. Kan väl inte säga att "Dear Science" är dålig direkt, men är bara lite förvånad av de extremt höga betygen de fått.