tisdag 1 juli 2008

Sorta like a dream? No, better



Har sett lite halvårslistor ploppa upp på diverse musikbloggar. Någon sådan tänker jag inte göra, men om jag hade gjort en hade jag nog placerat "No way down" av Air France på första plats. Har gjort ett tidigare inlägg om den Ep'n, men då skrev jag inget om skivan utan lade istället ut texten till den Blueboy-låt jag antar bandet tagit sitt namn ifrån.

Tycker så himla mycket om "No way down". Den känns så enormt genomarbetad med en fantastisk detaljrikedom. Är nog därför jag ej hunnit tröttna på skivans sex spår såhär en månad senare. Den är så perfekt utformad, från introts försiktiga syntar till det bombastiska avslutet 20 minuter senare. Om det är någon som vet från vilka filmer de olika röstsamplingarna är tagna ifrån så får ni gärna skicka ett mail eller skriva en kommentar.

Inga kommentarer: