onsdag 21 maj 2008

Benicassim 2008


Idag har jag beställt flygbiljetter till Spanien. Ska åka på festival i Benicassim (tack digfi!) vid medelhavskusten i juli. Är faktiskt väldigt förväntansfull. Har bara besökt två riktiga festivaler tidigare och det har varit Emmaboda och Arvikafestivalen. Detta är på en helt annan nivå. Benicassimfestivalen ligger som sagt på kusten så det blir någon sorts blandning av festivalliv och badsemester.

Detta ser jag mest fram emot att se av de band som hittils är klara:

My bloody valentine (fatta!!)
Morrissey (alltid kul)
The ting tings
Babyshambles (om de nu dyker upp)
Battles
Yelle
My morning jacket
Justice (eller schystiss som fransmännen säger)
Hot chip

Tror inte det är färdigbokat med band än så jag hoppas på ännu fler grymma akter.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter riktigt kul! Själv får jag nog nöja mig med Way Out West...

Anonym sa...

Du ska ha stryk. För att SVARET STOD PÅ HEMSIDAN! Sen ska jag vandra omkring planlöst på Popaganda; sparka surt på några tomburkar, vara bitter och avundsjuk.

Anonym sa...

Kan inte låta bli att tipsa om Embassys nya singel "State 08"...

SG sa...

gorillan - Har ej hört "state 08" än, men antar att den är grym! Way out west brukar ju boka bra artister. Blir säkert mycket bra att se där.

allice - Alltså, visst svaret var enkelt att hitta men det betyder ju inte att det är enkelt att vinna. Snarare tvärt om. Ju enklare svar desto fler är det som skickar in rätt svar och därmed blir det större konkurrens om vinsten.

Anonym sa...

Men jag skojade ju!

Anonym sa...

Är du sur på mig nu? Ursäkta min usla humor isåfall, jag menade naturligtvis ingenting annat än att du förtjänar vinsten, ville bara driva med min egen avundsjuka!

SG sa...

Jag är inte sur, Alice! Kanske jag som är trög, men blev lite fundersam av ditt inlägg bara. Svårt ibland att veta vad folk menar när man kommunicerar så här i skrift.

Anonym sa...

Ja, det är lätt att det blir missförstånd. Sånt här ger mig ångest, för jag är så ofta rädd att folk inte ska fatta min humor och bli stötta. Men bra att du inte är sur på mig i alla fall!

Anonym sa...

Och du är inte det minsta trög!

SG sa...

Lite trög kanske. :)

Anonym sa...

Hahaha! Barely noticeable isåfall. :)