lördag 19 december 2009

The xx vs. Animal Collective

Det är många sammanfattningar av 2009 och 00-talet för tillfället. Listor publiceras till höger och vänster, vilket jag gillar. Listor är kul. Årets bästa album-utmärkelse ser från många ut att gå till antingen The xx (Rough Trade, The Guardian, mfl) eller Animal Collective (Pitchfork, Sonic, mfl). Två mycket bra skivor. Min röst här går då till The xx, som jag också hade med på min årsbästalista.

2010 års bästa album kan, om man ska gå efter många musikbloggar, mycket väl bli Beach House kommande album "Teen Dream". Fantastisk skiva, verkligen. Missa dem inte när de kommer till Sverige om några månader.

Ett band som påminner mycket om Beach House är Warpaint. De släpper också skiva under nästa år. Deras första. "Stars" som du kan se här nedan lovar väldigt gott!



Ikväll går jag till Pluto vid Liljeholmen och ser The Radio Dept. samt Most Valuable Players spela. Ja, du läste rätt. The Radio Dept. på lilla Pluto alltså! Helt galet. Hoppas bara att man kommer in.

Inga kommentarer: