söndag 13 december 2009

Söndagslyssning



Nya albumet från Yeasayer. Har inte lyssnat på hela skivan än med det låter helt klart lovande. Missa dem inte när de kommer till Sverige och spelar i vår. De är fantastiska live!

David Bowie återkommer man alltid till med jämna mellanrum. För tillfället är det "Aladdin sane" som lockar mest. Time!

The Depreciation Guild gjorde ett av årets absolut finaste singelsläpp med "Dream about me". Nu har de gjort en cover på The Beatles låt "Because" för samlingen "Wanna Hld Yr Handheld, VOL. 1". Ladda ner gratis, här!

6 kommentarer:

Gorillan sa...

Bowie är den artist som betytt mest för mig, en favorit som alltid kommer att bestå.

SG sa...

Han är topp 3 för mig, av alla artister genom tiderna!

Grämer mig fortfarande en aning för att jag inte gick och såg honom i Globen när han var här senast, för fem år sedan eller när det nu var. Känns lite som att det kan ha varit sista gången han gav en konsert i Sverige.

Gorillan sa...

Kan vara så... men man vet aldrig. (kan förresten tipsa om en intervju jag gjorde med Fontän för ett tag sedan - publiceras på Radar Magazine den 21).

SG sa...

Ah, ska hålla utkik. Spännande att se vem som gömmer sig bakom den här "Gorillan".

jessica. sa...

yeasayer-skivan är grym!

SG sa...

Jag håller med, Jessie! Yeasayer är ju ett fantastiskt bra band. Får säkert ett litet genombrott under nästa år.