måndag 19 april 2010

Tack, Damon. Du är bäst



Det är motigt nu. Mycket skit som händer i mitt liv för tillfället. Den där ångest-klumpen som lätt infinner sig i magen när det är jobbigt, vägrar försvinna. Det är väl då popmusiken ofta är så viktig. För att få ens tankar att sväva iväg någon annanstans än till det där jobbiga som gör en ledsen. Den låt som fått mig att må lite bättre idag är Blurs nya singel. Den är väldigt fin. Jag är högst medveten om att jag förmodligen aldrig mer kommer att kunna lyssna på den i och med att den i framtiden endast kommer att sammankopplas med det jag upplever just nu. Men det struntar jag i. Just nu är den bäst. Tack, Damon Albarn.

2 kommentarer:

JKL sa...

http://open.spotify.com/track/0SOANWdAUAkpkP2OYRTt8k

Den här låten lyssnade jag mycket på när jag var på botten en gång...

Hörs snart.

SG sa...

Tack Johan, det var en fin låt. Känns mycket bättre idag faktiskt. You know why.