måndag 16 november 2009

Kids

I fredags blev jag för första gången sedan typ Sundsvall brann, riktigt nyfiken på att se ett framträdande i Idol. Jag hade nämligen läst i en dagstidning att två av artisterna i en duett skulle framföra låten "Kids". MGMTs "Kids" då alltså, tänkte jag. I Idol! En av mina absoluta favoritlåtar. Igår letade jag sedan upp framträdandet på youtube och upptäckte till min stora besvikelse att det var Robbie Williams låt med samma namn. Det var väl lite för bra för att vara sant helt enkelt. Jag fortsatte dock att söka efter klipp på MGMT-låten och hittade då detta. MGMT för cirka sju år sedan när de fortfarande gick i plugget.



Att det några år senare skulle se ut så här var det säkert inte många som trodde då. De kommer för övrigt med ny skiva i januari är det sagt. Bra det.

Inga kommentarer: