måndag 17 november 2008

Ordnat kaos



Love is all är aktuella med nytt album. En skiva som jag har haft rätt höga förväntningar på. Inte bara för att första skivan var en fin samling låtar, utan främst för deras makalösa cover av The Pastels låt "Nothing to be done" som de släppte för ett drygt år sedan. Jag brukar oftast vara ganska skeptisk till covers. Tycker mest att det bara känns väldigt ospännande. Love is all's version av "Nothing to be done" är däremot allt annat än ospännande. En ren explosion av energi och driv som ständigt ligger på gränsen till att balla ur totalt men ändå lyckas hålla sig på rätt sida. Nya skivan har några exempel på samma driv. Tänker då på bland annat "Give it back" och "Wishing well". Den 10:e Januari står de på scen i Stockholm. Jag kommer vara där.

Apropå konserter. På onsdag ska jag se Wolf Parade på Debaser Slussen. Det kommer bli mycket bra. Jag känner det på mig. Det kommer bli bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, vad jag också skulle vilja se Wolf Parade. Hoppas det blir grymt.

JKL sa...

Gillar att du börjat feta bandnamnen. Har funderat på någon liknande grafisk förändring själv faktiskt. Hmm.

Anonym sa...

Tycker att nya skivan är över förväntningarna.

SG sa...

Zebastian - En spelning som jag länge sett fram emot. Kan inte bli dåligt.

jkl - Blir lite lättare att läsa då inbillar jag mig. Framförallt längre texter.

Gorillan - Den är bra, det är den. Bättre än den första.