fredag 28 mars 2008

Be-bop-a-lula

Har lyssnat mycket på Håkans nya de senaste dagarna (så klart). Gillar den skarpt. Inte riktigt där uppe med mästerverket "Ett kolikbarns bekännelser", men ändå mycket bra.

Topp 3 låtar från "För sent för Edelweiss":

1. Inte skyldig nån nåt
2. Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
3. Tro och tvivel
Bubblare: Zigenarliv dreamin

Ikväll ska jag se Lightspeed Champion på Debaser. Blev smått förtrollad av den excentriskt klädde Devonte Hynes första gången jag såg den underbara videon till "Galaxy of the lost". Har sett honom live en gång tidigare, för cirkus fyra månader sedan på Pet sounds. Då lirade han solo och spelade bland annat en cover på "Heart in a cage". Ikväll hoppas och tror jag på att han har med sig sitt band.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, att jag missade Lightspeed, typiskt! Var det bra?

Topp tre Håkan just nu:

1. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
2. Tro och tvivel
3. Kär i en ängel

SG sa...

Jaa, kärlek är ett brev...är också väldigt bra, shit, finns många fina låtar på den skivan.

Lightspeed champion var bitvis riktigt bra, med avslutande "midnight surprise" som klar höjdpunkt.

Anonym sa...

Trevlig blogg Salim!

Gör en topp tre jag med:

1. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
2. Zigenarliv dreamin
3. Sång i buss på villovägar 2007

SG sa...

Tack Martin. Fin lista.

Anonym sa...

"Zigenarliv Dreamin" är helt makalös...

Anonym sa...

Jag vill också lista Håkan låtar!
1) Långa vägar (Jag är svag för knarkromantik)
2) Dom fyra årstiderna
3) För en lång tid